16 feb

Digitalt Öppet hus den 16 februari

evenemang |
Studenter på SLU campus Umeå

Den 16 februari anordnas ett digitalt Öppet hus för att presentera SLU och programmen på grundnivå. Öppet hus riktar sig främst till gymnasieelever och andra som är intresserade av att börja plugga på SLU.

Under dagen kommer du bland annat att bjudas på en livesändning där vi presenterar SLU närmare och vad vi kan erbjuda dig. Under livesändningen kommer du även att få lyssna till studenter som berättar om sina program och hur studentlivet kan se ut. Vi kommer också att erbjuda en livechatt där du kan ställa frågor till studenter och studie- och karriärvägledare. Dessutom kommer vi att bjuda på spännande filmer om hur det är att forska på snöleoparder i Mongoliet, hur vi ska äta för att rädda vår planet och om konsten att framställa artificiell spindeltråd.

• Livesändningen pågår kl. 10:00- ca 11:00
  • Livechatten är öppen kl. 10:00-13:00

Det går också bra att besöka vårt digitala Öppet hus en annan dag. Observera dock att livemomenten endast pågår den 16 februari.

Ingen anmälan krävs.

Allt material inklusive livemomenten finner du på www.slu.se/oppethus

Tid: 2022-02-16 10:00 - 13:00
Ort: Digitalt