5 okt

Vill du arbeta som studentambassadör för SLU?

Studenter pratar med varandra.

Vill du arbeta som studentambassadör för SLU, tjäna lite extra pengar och få med dig nyttiga erfarenheter inför arbetslivet? Då är du varmt välkommen att delta på vår digitala studentambassadörsutbildning som genomförs i oktober!

Våra studentambassadörer är en mycket viktig del av SLU. Studentambassadörens uppdrag är att presentera SLU och vad vi står för, samt att marknadsföra våra utbildningar. Som studentambassadör ska du också kunna berätta för presumtiva studenter vilka möjligheter det finns för studenter på SLU och inspirera dem till att hitta sin drömutbildning.

Utbildningen är uppdelad i två moduler. Om du vill hjälpa till med projektet ”Skugga student”, våra sociala medier eller arbeta på olika event med enklare arbetsuppgifter räcker det om du anmäler dig till den första modulen. Om du även vill kunna arbeta på mässor/event där vi marknadsför SLU och våra utbildningar behöver du också anmäla dig till den andra modulen.

Modul 1

När: Inspelad presentation

• Introduktion till utbildningen
  • Varumärket SLU
  • Praktisk information
  • För att få tillgång till inspelningen av modul 1 behöver du anmäla dig senast 27/9. Inspelningen kommer att finnas tillgänglig t.o.m. 5 oktober kl. 09:00.

Modul 2

När: 5 oktober kl. 13:00-15:30 via Zoom

• Information om våra utbildningar
  • Studentambassadörer berättar om olika typer av uppdrag
  • Gruppövningar
  • Anmäl dig senast 27/9
  • Observera att du måste ha anmält dig till modul 1 för att kunna genomföra modul 2

Som studentambassadörer är det viktigt att du representerar hela SLU, att du är driven och att du har lätt för att samarbeta. Du är social och gillar att prata med andra människor.

Låter detta intressant? Anmäl dig till study@slu.se och ange namn, utbildning och årskurs samt kontaktuppgifter. Du behöver också ange om vill anmäla dig endast till modul 1 eller till båda modulerna. När vi har bekräftat din anmälan kommer vi att skicka ut länk till inspelningen av modul 1. Om du även har anmält dig till modul 2 kommer vi att skicka ut anslutningsinformation. Utbildningen är digital.

Utbildningen vänder sig till dig som läser en grundutbildning på SLU. Utbildningen hålls på svenska.

Varmt välkommen med din anmälan!

Tid: 2022-10-05 13:00
Ort: Zoom