26 jan

Online via Zoom

Tips för bättre CV och jobbansökan

seminarier, workshops |

I detta webbinarium får du lära dig om olika strategier för jobbsökning. Du får tips på hur du med nyfikenhet kan utforska och utöka dina jobbmöjligheter.

Vi ger dig konkreta tips på hur du kan gå tillväga för att komma i kontakt med arbetsgivare, kartlägga din arbetsmarknad, hitta fler utannonserade jobb och göra en så kallad öppen ansökan. Du kommer få med dig ett par övningar under webbinariet och det kommer ges möjlighet att ställa frågor via chatten.

Målgrupp: Webbinariet är öppet för alla studenter och alumner vid SLU. Det är speciellt utformat för dig som ska sätta igång att leta sommarjobb eller en praktikplats och vi fokuserar på grunderna vid jobbsökning. Det kan även vara av intresse för dig som är nyfiken på nätverkande, jobbsökningsstrategier och hur du kan förstå din arbetsmarknad bättre.

Språk: Svenska

Anmälan: Du deltar digitalt via Zoom. När du har anmält dig får du en bekräftelse med inloggningsuppgifter till webbinariet.