8 sep

SLU alla campus, online

Temaeftermiddag: hållbart studentliv

Ny student? Välkommen till en digital eftermiddag fylld med användbara tips för en bra start på studierna!

Hej ny student!

Är du osäker på hur du ska strukturera dina studier eller orolig över bristande studieteknik? Är det svårt att hitta en balans mellan studierna och övriga livet? Eller är du nyfiken på vilket stöd som finns för dig som pluggar vid SLU? Då har du kommit rätt!

Onsdagen den 8 september kl. 13.00-16.00 arrangerar SLU:s studievägledning en digital temaeftermiddag om hållbart studentliv. Du som just påbörjat en svensktalande utbildning på SLU är välkommen att delta!

Under eftermiddagen kommer du att:

• Träffa en student i slutet av sin utbildning som delar med sig av sina personliga erfarenheter, tips och tricks för att lyckas med studierna.
  • Ta del av en workshop om studiestrategier och studieteknik med SLU:s språkverkstad.
  • Få en inblick i olika typer av stöd som erbjuds på din campusort.

Länk till evenemanget: https://student.slu.se/studier/nystudent/hallbart-studentliv-temaeftermiddag/

Hoppas vi ses!

Tid: 2021-09-08 13:00 - 16:00