23 sep

Träffa Jane Willenberg från ”Picture a scientist”!

evenemang |
Jane Willenbring, porträttfotografi.

Alla SLU-studenter är välkomna till ett digitalt möte med Jane Willenbring, en av de tre forskare som deltar I filmen “Picture a scientist”. Filmen fokuserar på jämställdhet och lika villkor och följer tre kvinnor verksamma i ett vetenskapligt sammanhang. Samtalet sker på engelska.

Är du student (kandidat- master, eller doktorandnivå) på SLU? Missa inte försnacket med Jane Willenbring innan paneldiskussionen

För att öka medvetenheten om jämställdhet och lika villkor i en akademisk kontext bjuder forskarskolan Organismbiologi, i samarbete med SLU-biblioteket och NJ- och VH-fakulteten, in till ett digital försnack med Jane Willenbring.

Har du frågor till Jane? Gå till vår digitala anslagstavla i Padlet och posta dina frågor (anonymt) innan måndagen den 20 september.

Antalet deltagande är begränsat till 90 först till kvarn får först mala!

Anmäl dig här: Registration form

Filmen är tillgänglig för alla anställda och studenter via: "Picture a scientist". Du kan läsa mer om filmen och se trailern på www.pictureascientist.com.

Vi ses där!

Tid: 2021-09-23 15:00 - 16:00
Ort: Online
Arrangör: Heriberto Vélëz, Dimitrios Kokoretsis and Gesa Hoffmann (forskarskolan Organismbiologi); Jürg Brendan Logue, Sarah Meier och Jennifer Salomonsson (SLU-biblioteket); Malin Ekström (NJ- och VH-fakulteten)
Mer information:

Samtalet sker på engelska.

För att säkerställa en trygg miljö för frågor som kan vara känsliga är detta möte endast öppet för studenter.

Kontakt: PictureAScientist@slu.se