26 maj

Pre-Departure Orientation

Välkommen till Pre-Departure Orientation för utbytesstudenter hösten 2021 och våren 2022

Mötet riktar sig till studenter som har fått en utbytesplats till höstterminen 2021 eller vårterminen 2022.  Under Pre-Departure Orientation får du praktiska, logistiska, och kulturella förberedelser inför ditt utbyte. Vi uppdaterar även om Covid-riktlinjer och detaljer att tänka på inför utbytesstudierna.  Mer information om nästa steg inför utbytet kommer också diskuteras.

Du har möjlighet att ställa dina frågor direkt till Mobility Teamet, och du kommer få träffa andra studenter som också ska åka på utbyte.

Lär känna andra utresande och inresande utbytesstudenter

En frivillig mingelaktivitet kommer organiseras av Erasmus+ ambassadörerna efter mötet kl.15:30.  Där får du möjlighet att träffa nuvarande inresande utbytesstudenter som finns på SLU som åker hem snart – ett tillfälle att skaffa lokala vänner även innan du reser till ditt värdland!

Tid: 2021-05-26 14:30 - 15:30
Ort: Online
Arrangör: SLU mobility team

SLU Mobilitet

Mobilitetsgruppen informerar om utlandsstudier, gör urvalet av studenter, nominerar, gör utbetalningar av stipendier m.m.
mobility@slu.se