Fakta:
För mer information se följande länk: Info om Microsoft To Do.
Microsoft Appen "To Do" stängs för alla SLU konto. Senast den 10:e mars kan man backa upp ev. data sparat i To Do.
Från och med den 11 mars 2021 kommer du inte längre kunna logga in i Microsoft To Do med ett SLU-konto. Det gäller både anställa och studenter. Anledningen är att Microsoft inte längre tillhandahåller tjänsten för organisationer som SLU. Förändringen beror på att Microsoft har hittat ett bugg i licenshanteringen kring To Do och nu åtgärdat det.
Detta berör inte att-göra listor i Microsoft Planner eller Microsoft Outlook vilket kommer fortsätta fungera som vanligt.
Om du använder Microsoft To Do i dagsläget behöver du senast den 10 mars 2021 säkerhetskopiera din data för att säkerställa att du inte förlorar den.
Om du har ett privat konto i Microsofts moln är det inte påverkat av detta. Det gäller bar SLU konto som har e-post som slutar med "@slu.se".
För att säkerhetskopiera din data gör du enligt följande:
1) Logga in på ditt konto i Microsoft To Do "https://todo.microsoft.com/"
2) Markera de uppgifter du vill spara, klicka på elipsen ( … ) bredvid Tasks och välj Print list
3) Välj vad som ska skrivas ut och klicka Print
4) Välj skrivare (fysisk eller pdf) och tryck Print igen.
För mer information se följande länk: Info om Microsoft To Do.
IT-Support Servicedesk, SLU
Direktsupport: 018-67 6600 tonval 1
Öppet 08.00-16.00
Webb: support.slu.se
Mail: support@slu.se