6 dec

The Baltic University Programme studentkonferens : Environment and Well-being

konferenser |
studentkonferens

Baltic University Programme (BUP) och University of Ostrava anordnar en kommande studentkonferens med temat: "Miljö och välmående: Ett gemensamt initiativ för teknik, naturvetenskap och humaniora." Sista datum för att ansöka är den 29 oktober.

Konferensen äger rum mellan den 6-9 december i Ostrava, Tjeckien och kommer att vara baserad i denna fascinerande stad samt dess omgivningar. De studenter som antas kommer att få delta i en rad aktiviteter, bland annat workshops, studiebesök och föreläsningar med fokus på olika ämnen som välbefinnande, hållbarhet, miljö och postindustriell urbanism.

Studentkonferensen är kostnadsfri och ansökningar är öppna för studenter på alla nivåer (kandidat, masternivå och doktorand) vid BUP:s deltagande universitet. Totalt kommer 40 studenter från BUP:s deltagande universitet att väljas ut för att delta. BUP accepterar studenter från alla typer av studieprogram och inga förkunskaper krävs.

Läs mer om konferensen på  The Baltic University Programme.

Tid: 2023-12-06 - 2023-12-09
Ort: Ostrava, Czech Republic