Nyhet

SLU har ändrat hur länge studentkonton är aktiva

Publicerad: 19 augusti 2024

SLU har ändrat hur länge ditt studentkonto är aktivt efter det att du avslutat dina studier. Förändringen trädde i kraft den 12 augusti.

Studentkontot inaktiveras nu två år efter din senaste kursregisterering i Ladok i stället för sju år som det tidigare har varit. Det är kursens slutdatum som gäller och två år från det.

I samband med att ditt konto inaktiveras raderas dina filer som du sparat på SLU:s servrar och tillhörande mejlbox. Kom ihåg att spara det du vill behålla när du avslutat dina studier.

Du kommer fortfarande att kunna ta ut studieintyg genom att logga in som alumn med ett eduID-konto i Ladok student efter det att ditt studentkonto avslutats.

Om ditt studentkonto har inaktiverats och du behöver anmäla dig till en om-tenta:

  • Kontakta ansvarig institution. De kan anmäla dig till tentamenstillfället i Ladok. 
  • Kontakta Servicedesk, support@slu.se och be dem aktivera ditt studentkonto för att du ska kunna skriva en tenta.

Kontaktinformation

IT-Support Servicedesk, SLU

Direktsupport: 018-67 6600 tonval 
Öppet 08.00-16.00

Webb: support.slu.se
Mail: support@slu.se