Anmälan till Forest Student Summit 2024 är nu öppen!

Publicerad: 03 maj 2024
Studenter som går i skog under Forest STudent Summit 2023. Foto av Daniel Stjärna

Anmälan till årets Forest Student Summit är nu öppen! Den arrangeras 18 oktober det här året, på SLU i Skinnskatteberg. Sista anmälningsdag är 15 maj! Forest Student Summit är en heldag med utflykter, information och nätverkande där du möter studenter som studerar skogsbruk på SLU:s övriga campus! På kvällen blir det festligheter som anordnas av Skogsmästarskolans studentkår. Evenemanget är öppet för alla studenter som är inskrivna på skogsprogram vid fakulteten för skogsvetenskap. Det startades ursprungligen av studenterna och arrangeras nu gemensamt av studentkårerna och den skogsvetenskapliga fakulteten.

Praktisk information

Måltiderna under dagen är kostnadsfria och kostnaderna för resa och boende sponsras av fakulteten. Studenter som reser från Umeå och Alnarp sponsras med 2500 kr och resor från Uppsala sponsras med 1500 kr. Kostnaden för festen blir på egen bekostnad. Efter anmälningstidens utgång får alla studenter som anmält sig en individuell bekräftelse. Om sponsorbudgeten inte räcker till för alla intresserade studenter finns det möjlighet att medverka utan sponsring (eller att inte delta i år). Mer information kommer med din bekräftelse.

Boende

Följande tre boendealternativ finns på eller nära campus:

Gula paviljongen ligger på campus. För mer information och för att boka boende här, vänligen kontakta:
Gina Parkatti, samordnare på Skogsbruksskolan
Telefon: 0222-349 79