Årets docentföreläsare

Publicerad: 02 oktober 2024
Noémi Gonda visar upp sitt diplom.

Årets docentföreläsare 2023-2024 utsedd av NJ-fakulteten.

Faktulteten för naturresurser och jordbruksvetenskap har nu utsett 2023-2024 års bästa docentföreläsare och priset tilldelades Noémi Gonda, forskare vid institutionen för stad och land. Hon delar utmärkelsen med Jennifer Anderson, forskare vid institutionen för vatten och miljö.

Noémi Gonda är verksam inom ämnet landsbygdsutveckling och hennes forskning rör rättvisa och konfliktlösning inom resurshantering och kopplingarna mellan miljöstyrning och utvecklingen av auktoritära regimer. Hon höll sin docentföreläsning den 18 mars 2024 och den hade titeln Climate Justice and Democracy – Auhtoritarianism and Justice Challenges in Sustainable Rural Development.

Du kan se den inspelade föreläsningen här

Mer om Noémi Gondas forskning hittar du på hennes CV-sida

Är du nyfiken på SLU:s forskning inom landsbygdutveckling så hittar du fler projekt här