28 mar

Online via Zoom

”Våga fråga, våga lyssna”

seminarier, workshops |

Välkommen till ett webbinar om suicidprevention. Få verktyg för hur du som kompis kan agera & var det finns stöd att få. Mår du själv dåligt är det också bra att få veta var hjälp finns att få.

Eva Osterman Lind och Mari Pettersson från SPES Uppsalakrets berättar om SPES verksamhet, sina egna förluster och om hur vi kan möta människor i vår omgivning som bär på tankar kring självmord.

Samtalet hålls på Zoom.

SPES, som betyder hopp på latin, är en rikstäckande ideell organisation som dels erbjuder stöd och hjälp till efterlevande, dels arbetar preventivt genom att förmedla kunskap om suicid som ett samhälls- och folkhälsoproblem. Läs mer om SPES Uppsala. Samtalet arrangeras av SLU- och UU-studenters krissamverkansgrupp, som består av: Uppsala universitet, SLU, Universitetskyrkan, Studenthälsan vid UU, Kuratorskonventet och kårerna.

Tid: 2022-03-28 19:00 - 20:30
Ort: Online via Zoom