Otto säkrar sin framtid med dubbla karriärer

Senast ändrad: 14 maj 2024
Otto står med innebandyklubba vid en trapp

- Det bemötande jag har fått av lärare och andra som stöttar elitidrottande i kombination med studier, gör att jag verkligen rekommenderar att plugga på SLU. Möt Otto Weidman som pluggar skogekonomiprogrammet och spelar innebandy i Storvreta IBK.

Titta på filmen med elitidrottsstudenten Otto Weidman.

Är du intresserad av att plugga på SLU och kombinera din elitidrott? Kontakta vägledaren eller koordinatorn för Dubbla Karriärer.

Fakta:

SLU är ett elitidrottsvänligt lärosäte (EVL). En EVL-student är en potentiell eller aktuell landslagsidrottare som bedriver elitidrott i sådan omfattning att anpassade studier är nödvändiga. För att bli en EVL-student måste du ha ett intyg från ditt specialidrottsförbund för att räknas som elitidrottare.

Det innebär att du som student kan få stöd för att kombinera studier och elitidrott, så kallade dubbla karriärer (DK). Stödet består av karriärvägledning, karriärutveckling och viss studieanpassning.