New search
FÖ0428

Marketing

Information from the course leader

Varmt välkommen till Sveriges Lantbruksuniversitet och kursen Marknadsföring!

Vi träffas klockan 9.15, 2021-11-02 i sal N för kursintroduktion! Fastslaget schema hittar ni på Canvas.

Hälsningar Annie

Här kommer allmän information om studentkonto, registrering på kurs, samt annan praktisk information:

Studentkonto

Studentkonto behövs för att komma åt bl.a. Ladok, Canvas och mejl. För information om hur du skapar ett studentkonto, se här: https://student.slu.se/studieservice/it-stod1/support/ny-student-kom-igang/.

Registrering på kurs

Självregistrering på kurs görs i Ladok mellan 2021-10-18 och 2021-11-02. Kom ihåg att du måste vara antagen och registrerad för att gå kursen.

Har du antagits till kursen med villkor behöver du skicka din meritlista till kursledaren som avgör om du får registreras. Gör detta så snart som möjligt då granskning kan ta några dagar.

Särskilt studiestöd

Har du behov av särskilt stöd ska du informera kursledaren om det redan vid kursstart så att eventuella särskilda arrangemang kan ordnas. Vid examination följer du instruktionerna som du finner i tentamensanmälan. Mer information finner du här: https://student.slu.se/studieservice/studiestod/funka/

Avbrott på kurs

Om du avbryter kursen skall du meddela utbildningsadministrationen på econ-edu@slu.se som i sin tur meddelar kursledaren och lägger in ett avbrott i Ladok efter studentens godkännande. Du kan själv anmäla tidigt avbrott (inom 3 veckor efter kursstart) via Ladok Student på studentwebben.

Tentamina

Du blir automatiskt anmäld till första tentamen i kursen. Observera att detta endast gäller vid ordinarie tentamen och inte omtentamen. Detta gäller endast hos Institutionen för ekonomi. Du finner din anonymitetskod i Ladok Student.

Rättade tentor kan vanligtvis hämtas onsdagar kl. 12.30 – 14.30 på Institutionen för ekonomi i rum D416 och D417 i Ulls hus, vån 4. På grund av Covid så är det bäst att mejla econ-edu@slu.se för att få hjälp med att hämta ut din tentamen.

Tveka inte att höra av dig till econ-edu@slu.se vid frågor.

Hälsningar
Administrationen

Course evaluation

The course evaluation is now closed

FÖ0428-20116 - Course evaluation report

Once the evaluation is closed, the course coordinator and student representative have 1 month to draft their comments. The comments will be published in the evaluation report.

Additional course evaluations for FÖ0428

Academic year 2024/2025

Marketing (FÖ0428-40120)

2025-03-25 - 2025-06-08

Academic year 2023/2024

Marketing (FÖ0428-40160)

2024-03-20 - 2024-06-02

Academic year 2022/2023

Marketing (FÖ0428-40076)

2023-03-22 - 2023-06-04

Academic year 2020/2021

Marketing (FÖ0428-20116)

2020-11-02 - 2021-01-17

Academic year 2019/2020

Marketing (FÖ0428-20077)

2019-11-01 - 2020-01-19

Academic year 2018/2019

Marketing (FÖ0428-20138)

2018-11-05 - 2019-01-20

Academic year 2017/2018

Marketing (FÖ0428-20046)

2017-10-30 - 2018-01-14

Syllabus and other information

Grading criteria

Betygskriterier för FÖ0428

Kursmål

HP

3

4

5

Tentamen U/3/4/5

5

Redogöra betydelsen av centrala begrepp och modeller inom marknadsföring; redogöra för marknadsföringens funktion i företag, organisationer och samhällsekonomin

Redogöra förutsättningar och betydelsen av centrala begrepp och modeller inom marknadsföring; redogöra för marknadsföringens funktion i företag, organisationer och samhällsekonomin

Redogöra förutsättningar och betydelsen av centrala begrepp och modeller inom marknadsföring; kritiskt redogöra för betydelsen av marknadsföringens funktion i företag, organisationer och samhällsekonomin

Inlämningsuppgifter G/U

2

Godkända inlämningar som är inlämnade under given tidsperiod.

Projektarbete G/U

8

Sammanställa en marknadsföringsplan som är tydligt disponerad och välskriven samt göra detta under given tidsperiod. Studenten kan sätta upp väl anpassade mål för en organisations marknadsföring och med grund i dessa genomföra utförliga analyser samt föreslå väl avvägda strategier, program och kontroller av måluppfyllelse. Studenten kan tydligt redogöra för sina slutsatser och ge välstrukturerad och konstruktiv återföring till andra studenter. Aktiv närvaro på seminarier kopplade till projektarbetet.

Betyg 4 eller 5 på tentamen kan endast fås vid ordinarie tentamenstillfälle och kurstillfällets första omtentamenstillfälle. Kurser som kompletteras utanför kursens tidsram examineras på skalan U-G.

Litterature list

  1. Principles of Marketing: Scandinavian edition (2nd edition). Författare: Kotler, P., Armstrong, G., och Parment ISBN: Pearson Education Ltd, UK Kommentar: Följande bok går också bra: Philip Kotler, Anders Parment. 2017. Marknadsföring: teori, strategi och praktik.

Course facts

The course is offered as an independent course: Yes Tuition fee: Tuition fee only for non-EU/EEA/Switzerland citizens: 26165 SEK Cycle: Bachelor’s level (G1N)
Subject: Business Administration
Course code: FÖ0428 Application code: SLU-20116 Location: Uppsala Distance course: No Language: Swedish Responsible department: Department of Economics Pace: 100%