Botany and Plant Knowledge
Course evaluation
The course evaluation is now closed
BI1336-10188 - Course evaluation report
Once the evaluation is closed, the course coordinator and student representative have 1 month to draft their comments. The comments will be published in the evaluation report.
Additional course evaluations for BI1336
Academic year 2022/2023
Botany and Plant Knowledge (BI1336-10001)
2022-08-29 - 2022-10-31
Academic year 2021/2022
Botany and Plant Knowledge (BI1336-10272)
2021-08-30 - 2021-11-01
Academic year 2019/2020
Botany and Plant Knowledge (BI1336-10097)
2019-09-02 - 2019-10-31
Syllabus
BI1336 Botany and Plant Knowledge, 15.0 Credits
Botanik och växtkännedomSubjects
Biology Horticultural ScienceEducation cycle
Bachelor’s levelModules
Title | Credits | Code |
---|---|---|
Botany | 5.0 | 0102 |
Plant knowledge | 3.0 | 0103 |
Site knowledge | 3.0 | 0104 |
Plant physiology | 4.0 | 0105 |
Advanced study in the main field
First cycle, has only upper-secondary level entry requirements(G1N)Grading scale
Language
SwedishPrior knowledge
Knowledge equivalent to Science Studies 2.Objectives
.Content
.Formats and requirements for examination
The examination consists of written examinations and reporting of assignments. To pass the course, a pass grade in examinations and assignments and approved participation in compulsory components are required.- If the student fails a test, the examiner may give the student a supplementary assignment, provided this is possible and there is reason to do so.
- If the student has been granted special educational support because of a disability, the examiner has the right to offer the student an adapted test, or provide an alternative assessment.
- If changes are made to this course syllabus, or if the course is closed, SLU shall decide on transitional rules for examination of students admitted under this syllabus but who have not yet passed the course.
- For the examination of a degree project (independent project), the examiner may also allow the student to add supplemental information after the deadline. For more information on this, please refer to the regulations for education at Bachelor's and Master's level.
Other information
- The right to take part in teaching and/or supervision only applies to the course date to which the student has been admitted and registered on.
- If there are special reasons, the student may take part in course components that require compulsory attendance at a later date. For more information on this, please refer to the regulations for education at Bachelor's and Master's level.
Additional information
The course is given in the first year of Horticultural Management: Garden Design – Bachelor’s Programme. Parts of the course are joint studies with students on other programmes.Responsible department
Department of Plant Breeding
Further information
Grading criteria
Betygskriterier för 'Botanik och Växtkännedom' BI1336 | ||||
Mål i kursplan Efter genom-gången kurs ska studenten kunna: | - beskriva växternas grundläggande morfologiska och anatomiska uppbyggnad samt växtdelarnas funktion - identifiera ett ur användningssynpunkt relevant bassortiment av odlade växter samt de, för hortikulturen, viktigaste växtfamiljerna - redogöra för grunderna i växternas systematik samt tillämpa de grundläggande reglerna för växternas nomenklatur - översiktligt redogöra för grundläggande växtfysiologiska processer och begrepp. - redogöra för viktiga faktorer och processer som påverkar växter i hortikulturella och naturliga miljöer samt hur dessa ligger till grund för växtval eller modifieringar av växtplatsen. |
|||
Examination | Quiz i Nomenklatur | Tentamen Botanik | Inlämningsuppgift Ståndortskännedom | Hemtentamen Växtfysiologi |
Betyg 5 Studenten kan: | Visa på korrekt tillämpning av de grundläggande reglerna för växternas nomenklatur genom genomförandet av quiz i Canvas |
Mycket utförligt beskriva växters morfologi, med precision identifiera och i detalj beskriva de viktigaste växtfamiljerna, med hög precision identifiera ett bassortiment av hortikulturella växter | redogöra för viktiga faktorer som påverkar växterna genom en godkänd inlämningsuppgift i växtekologi enligt anvisningar | Studenten kan översiktligt redogöra för grundläggande växtfysiologiska processer och begrepp, förstå betydelsen av dessa samt kan reflektera över hur dessa kan påverka designprocessen. |
Betyg 4 Studenten kan: | Utförligt beskriva växters morfologi, med precision identifiera de viktigaste växtfamiljerna, med precision identifiera ett bassortiment av hortikulturella växter | Studenten kan översiktligt redogöra för grundläggande växtfysiologiska processer och begrepp och förstå betydelsen av dessa i designprocessen | ||
Betyg 3 Studenten kan: | Översiktligt beskriva växters grundläggande morfologi, identifiera de viktigaste växtfamiljerna, identifiera ett bassortiment av hortikulturella växter | Studenten kan översiktligt redogöra för grundläggande växtfysiologiska processer och begrepp | ||
Betyg U | ||||
Möjliga betyg | G/U | 5/4/3/U | G/U | 5/4/3/U |
Viktning slutbetyg | 55% | 45% | ||
Poäng | 0,5 | 5,5 | 5 | 4 |
Litterature list
- Växternas morfologi Författare: Jonatan Leo Kommentar: Tillgänglig digitalt på Canvas vid kursstart. Vill du ha den i pappersformat får du trycka ut den själv. Obligatorisk.
- Fröväxternas systematik Författare: Björn Salomon och Jonatan Leo Kommentar: Utdrag ur kompendium. Tillgänglig digitalt på Canvas vid kursstart. Vill du ha den i
pappersformat får du trycka ut den själv.
Ej Obligatorisk.
- Växternas namn Författare: Jonatan Leo Kommentar: Tillgänglig digitalt på Canvas vid kursstart. Vill du ha den i pappersformat får du trycka ut den själv. Obligatorisk