Business and Financial Management
Information from the course leader
Välkommen till Kurs FÖ0490 15 hp
Driva och utveckla företag – företagsekonomi i praktiken
Hej alla studenter!
Vad roligt att ni ska läsa kursen Driva och utveckla företag!
I detta välkomstbrev kommer ni få den informationen ni behöver inför kursstart. Denna information kommer att läggas ut på kurshemsidan där alla kan se den. Det kommer också skickas ut till antagna studenters angivna e-mailadresser och läggas upp på Canvas som registrerade studenter kommer få tillgång till. Det finns således en risk att ni kommer läsa det här brevet ett par gånger. Skulle det vara så att ni vill använda en annan e-mailadress än den som är angiven i studentadministrationen får ni gärna skicka in en korrekt email adress till mig. Framöver är det primärt Canvas som kommer användas som kommunikationsmedel i kursen.
Om kursen:
Kursen ska förbereda er på en framtida ledarroll i ett företag eller som rådgivare till en företagsledare. I denna kurs kommer vi att arbeta med verkliga företag, fallgårdar, som vi kommer att besöka under kursen. Dessa ska ni tillämpa era kunskaper på. Företagarna ser fram emot att träffa er så jag hoppas att ni är laddade inför kursstart! Det är en intensiv, utmanande men rolig kurs ni har framför er! Arbetet är uppdelat så att ungefär hälften är grupparbete och hälften är eget arbete, oavsett kommer många uppgifter redovisas i seminarieform. Utifrån detta hoppas jag att ni vill dela med er av tankar, erfarenheter samt vara aktiva i klassrummet för att ni ska få ut så mycket som möjligt av kursen!
Vi tar inte längre speciellt stor hänsyn till Covid-19, det betyder att huvudtanken är att ni ska befinna er på campus. För att underlätta för er kommer jag ändå att webbsända de flesta föreläsningar. Obligatoriska moment MÅSTE dock utföras på plats, jag kommer inte ta hänsyn till frånvaro om det inte är av giltiga skäl.
En vecka (25:e-29:e september) är ägnad åt att besöka fallgårdarna, sannolikt innebär det en övernattning i Jönköping som kursen står för. Jag återkommer med exakt vilken dag det blir när jag har bekräftat från alla fallgårdar.
Schema & förberedelser
Preliminärt schema finns länkat på Canvas samt i detta e-mail. Om ni behöver delta på distans på enstaka tillfällen kommer vi använda oss av (ladda ner på er dator & läs in er på instruktionen) https://internt.slu.se/verktyg/zoom/ Ni kommer att få en separat länk upplagd på Canvas efter den första föreläsningen. Torbjörn, som undervisar för er under en vecka i kursen, kommer att ha sin egen länk till er. Förbered så att ni har tillgång till en dator med kamera och mikrofon så att ni hörs och syns väl om ni planerar att vara med på föreläsningarna digitalt.
På Canvas finns er litteraturlista angiven. Det är två kursböcker samt ett kompendium. Böckerna finns att låna på biblioteket och all annan litteratur kommer finnas tillgänglig på Canvas.
Inför Kursstart:
Kursledning:
Jag som är kursansvarig heter Sebastian Remvig och ni kommer få mycket tid att bekanta er med mig i höst! Det är främst mig ni vänder er till vid frågor om kursen. Ni är välkomna att kontakta mig antingen på email eller telefon.
e-mail: sebastian.remvig@slu.se
Tlfn: 040-41 54 32
Ha det gott!
Mvh
Sebastian Remvig
Kompetenscentrum Företagsledning, SLU Alnarp
Agronom / Master´s degree in Agriculture & Rural Management
Sveriges lantbruksuniversitet / Swedish University of Argicultural Sciences
Postadress/mail: P.O Box 88, SE-230 53 Alnarp, Slottsvägen 5
Course evaluation
The course evaluation is now closed
FÖ0490-10345 - Course evaluation report
Once the evaluation is closed, the course coordinator and student representative have 1 month to draft their comments. The comments will be published in the evaluation report.
Additional course evaluations for FÖ0490
Academic year 2024/2025
Business and Financial Management (FÖ0490-10085)
2024-09-02 - 2024-10-31
Syllabus and other information
Syllabus
FÖ0490 Business and Financial Management, 15.0 Credits
Driva och utveckla företag - företagsekonomi i praktikenSubjects
Business AdministrationEducation cycle
Bachelor’s levelModules
Title | Credits | Code |
---|---|---|
Casefarm | 6.0 | 0001 |
Seminars and hand-ins | 9.0 | 0002 |
Advanced study in the main field
First cycle, has less than 60 credits in first-cycle course/s as entry requirementsBachelor’s level (G1F)
Grading scale
The grade requirements within the course grading system are set out in specific criteria. These criteria must be available by the course start at the latest.
Language
SwedishPrior knowledge
Courses corresponding to 90 credits, of which 30 credits within the subject Business Administration.Objectives
On completion of the course, students will be able to:
- apply financial control in companies and organizations
- describe, analyse and apply activity development tools for organisations
- understand and describe challenges in applied leadership
- understand and apply strategic, tactical and operational management by objectives
- describe, analyse and apply tools for process management in the firms production process
Content
The course is mainly based on lectures and reading of the literature. Students also perform exercises and study trips and actively participate in seminars. Group/individual assignments must be submitted and presented in writing or orally.
The course contains practical cases where each case reflects a unique decision-making situation. Students must devise a solution to the issues posed in each of these cases and in some cases comment on the solutions proposed by other course participants.
Scheduled visits and seminars are compulsory.
Grading form
The grade requirements within the course grading system are set out in specific criteria. These criteria must be available by the course start at the latest.Formats and requirements for examination
Passed presentation of case study and written assignments. Approved assignment work and active participation in compulsory components.
If the student fails a test, the examiner may give the student a supplementary assignment, provided this is possible and there is reason to do so.
If the student has been granted special educational support because of a disability, the examiner has the right to offer the student an adapted test, or provide an alternative assessment.
If changes are made to this course syllabus, or if the course is closed, SLU shall decide on transitional rules for examination of students admitted under this syllabus but who have not yet passed the course.
For the examination of a degree project (independent project), the examiner may also allow the student to add supplemental information after the deadline. For more information on this, please refer to the regulations for education at Bachelor's and Master's level.
If a student has failed an examination, the examiner has the right to issue supplementary assignments. This applies if it is possible and there are grounds to do so.
The examiner can provide an adapted assessment to students entitled to study support for students with disabilities following a decision by the university. Examiners may also issue an adapted examination or provide an alternative way for the students to take the exam.
If this syllabus is withdrawn, SLU may introduce transitional provisions for examining students admitted based on this syllabus and who have not yet passed the course.
For the assessment of an independent project (degree project), the examiner may also allow a student to add supplemental information after the deadline for submission. Read more in the Education Planning and Administration Handbook.
Other information
The right to participate in teaching and/or supervision only applies for the course instance the student was admitted to and registered on.
If there are special reasons, students are entitled to participate in components with compulsory attendance when the course is given again. Read more in the Education Planning and Administration Handbook.
Additional information
- The right to take part in teaching and/or supervision only applies to the course date to which the student has been admitted and registered on.- If there are special reasons, the student may take part in course components that require compulsory attendance at a later date. For more information on this, please refer to the regulations for education at Bachelor's and Master's level.
Responsible department
Department of People and Society