Ethology and animal welfare
Information from the course leader
Hej!
Ni finns äntligen preliminärt schema för kursen upplagt! Vi ber verkligen om ursäkt för några dagars försening vilket beror på sjukdom.
Tänk på att schemat är preliminärt och kan komma att ändras. Vi kommer dock försöka hålla oss till detta så långt det är möjligt.
//Lisa och Anette
Course evaluation
The course evaluation is now closed
BI1387-20097 - Course evaluation report
Once the evaluation is closed, the course coordinator and student representative have 1 month to draft their comments. The comments will be published in the evaluation report.
Additional course evaluations for BI1387
Academic year 2023/2024
Ethology and animal welfare (BI1387-10008)
2023-10-31 - 2024-01-14
Academic year 2021/2022
Ethology and animal welfare (BI1387-20004)
2021-11-02 - 2022-01-16
Syllabus and other information
Syllabus
BI1387 Ethology and animal welfare, 15.0 Credits
Etologi och djurskyddSubjects
Biology BiologyEducation cycle
Bachelor’s levelModules
Title | Credits | Code |
---|---|---|
Ethology | 10.0 | 0102 |
Animal welfare | 5.0 | 0103 |
Advanced study in the main field
First cycle, has only upper-secondary level entry requirementsBachelor’s level (G1N)
Grading scale
The grade requirements within the course grading system are set out in specific criteria. These criteria must be available by the course start at the latest.
Language
SwedishPrior knowledge
Biology 2, Biology BObjectives
.
Content
.
Grading form
The grade requirements within the course grading system are set out in specific criteria. These criteria must be available by the course start at the latest.Formats and requirements for examination
Passed written and oral examination. Approved participation in compulsory components
If a student has failed an examination, the examiner has the right to issue supplementary assignments. This applies if it is possible and there are grounds to do so.
The examiner can provide an adapted assessment to students entitled to study support for students with disabilities following a decision by the university. Examiners may also issue an adapted examination or provide an alternative way for the students to take the exam.
If this syllabus is withdrawn, SLU may introduce transitional provisions for examining students admitted based on this syllabus and who have not yet passed the course.
For the assessment of an independent project (degree project), the examiner may also allow a student to add supplemental information after the deadline for submission. Read more in the Education Planning and Administration Handbook.
Other information
The right to participate in teaching and/or supervision only applies for the course instance the student was admitted to and registered on.
If there are special reasons, students are entitled to participate in components with compulsory attendance when the course is given again. Read more in the Education Planning and Administration Handbook.
Additional information
Some parts of the course may be held in English. Costs for study visits may apply.Responsible department
Department of Animal Envrionment and Health
Further information
Grading criteria
Lärandemål |
Betyg 3 |
Betyg 4 |
Betyg 5 |
Moment |
Lärandemål 1 -använda korrekt terminologi inom etologi, djurskydd, djurs välfärd och djuretik, |
Enligt lärandemål |
|
|
Hemtentamen Basgruppsarbete Projektarbete Seminarier |
Lärandemål 2 -redogöra för naturliga beteenden och beteendebehov hos olika typer av djur samt hur domesticeringen har påverkat dessa, |
Enligt lärandemål |
Studenten definierar beteendebehov och vad som skiljer dem från andra naturliga beteenden. |
Studenten kan tydligt redogöra för hur man kan bedöma vad som är ett beteendebehov i olika situationer.
|
Basgruppsarbete Hemtentamen Seminarier |
Lärandemål 3 - redogöra för vanliga onormala beteenden samt de grundläggande orsakerna bakom, |
Enligt lärandemål |
Studenten diskuterar fördelar och nackdelar med att använda utförandet av olika onormala beteenden vid bedömning av djurs välfärd. |
|
Basgruppsarbete Seminarier |
Lärandemål 4 -beskriva och diskutera sambandet mellan etologi och djurskydd och hur detta är kopplat till djurens välfärd inom olika typer av djurhållning, |
Enligt lärandemål |
|
|
Basgruppsarbete Seminarier |
Lärandemål 5 - redogöra för olika grundläggande etologiska arbetsmetoder och deras fördelar och nackdelar, |
Enligt lärandemål |
|
|
Projektarbete
|
Lärandemål 6 - planera, genomföra och redovisa en mindre etologisk studie, |
Enligt lärandemål |
|
|
Projektarbete |
Lärandemål 7 - redogöra för olika djuretiska argument utifrån kunskaper om etologi, djurskydd och djurs välfärd, |
Enligt lärandemål |
|
|
Seminarier Övningar |
Lärandemål 8 |
Enligt lärandemål
|
Studenten identifierar styrkor och svagheter, utifrån djurens välfärd, i svensk djurskyddslagstiftning.
|
Studenten föreslår ändringar i djurskyddslagstiftningen som förbättrar djurens välfärd. Studenten kan även identifiera styrkor och svagheter i olika typer av bedömning av djurs välfärd.
|
Hemtentamen Quiz |
Lärandemål 9 |
Enligt lärandemål |
Studenten bedömer olika källor kritiskt. |
|
Hemtentamen Basgruppsarbete Projektarbete Seminarier |
Litterature list
The Ethology of domestic animals: An introductory text; Edited by Per Jensen; 3rd Edition
Ej obligatorisk men för de som är intresserade av djurvälfärd så rekommenderar vi även Animal Welfare; Editors: Appleby, Olsson & Galindo; 3rd Edition
Övrigt inläsningsmaterial kommer finnas tillgängligt på Canvas under kursen