Ethology and animal welfare
Information from the course leader
Hej!
Ni finns äntligen preliminärt schema för kursen upplagt! Vi ber verkligen om ursäkt för några dagars försening vilket beror på sjukdom.
Tänk på att schemat är preliminärt och kan komma att ändras. Vi kommer dock försöka hålla oss till detta så långt det är möjligt.
//Lisa och Anette
Course evaluation
The course evaluation is now closed
BI1387-20097 - Course evaluation report
Once the evaluation is closed, the course coordinator and student representative have 1 month to draft their comments. The comments will be published in the evaluation report.
Additional course evaluations for BI1387
Academic year 2021/2022
Ethology and animal welfare (BI1387-20004)
2021-11-02 - 2022-01-16
Syllabus
BI1387 Ethology and animal welfare, 15.0 Credits
Etologi och djurskyddSubjects
BiologyEducation cycle
Bachelor’s levelModules
Title | Credits | Code |
---|---|---|
Ethology | 10.0 | 0102 |
Animal welfare | 5.0 | 0103 |
Advanced study in the main field
First cycle, has only upper-secondary level entry requirements(G1N)Grading scale
Language
SwedishPrior knowledge
Biology 2, Biology BObjectives
.Content
.Formats and requirements for examination
Passed written and oral examination. Approved participation in compulsory components- If the student fails a test, the examiner may give the student a supplementary assignment, provided this is possible and there is reason to do so.
- If the student has been granted special educational support because of a disability, the examiner has the right to offer the student an adapted test, or provide an alternative assessment.
- If changes are made to this course syllabus, or if the course is closed, SLU shall decide on transitional rules for examination of students admitted under this syllabus but who have not yet passed the course.
- For the examination of a degree project (independent project), the examiner may also allow the student to add supplemental information after the deadline. For more information on this, please refer to the regulations for education at Bachelor's and Master's level.
Other information
- The right to take part in teaching and/or supervision only applies to the course date to which the student has been admitted and registered on.
- If there are special reasons, the student may take part in course components that require compulsory attendance at a later date. For more information on this, please refer to the regulations for education at Bachelor's and Master's level.
Additional information
Some parts of the course may be held in English. Costs for study visits may apply.Responsible department
Department of Animal Envrionment and Health
Further information
Grading criteria
Lärandemål |
Betyg 3 |
Betyg 4 |
Betyg 5 |
Moment |
Lärandemål 1 -använda korrekt terminologi inom etologi, djurskydd, djurs välfärd och djuretik, |
Enligt lärandemål |
|
|
Hemtentamen Basgruppsarbete Projektarbete Seminarier |
Lärandemål 2 -redogöra för naturliga beteenden och beteendebehov hos olika typer av djur samt hur domesticeringen har påverkat dessa, |
Enligt lärandemål |
Studenten definierar beteendebehov och vad som skiljer dem från andra naturliga beteenden. |
Studenten kan tydligt redogöra för hur man kan bedöma vad som är ett beteendebehov i olika situationer.
|
Basgruppsarbete Hemtentamen Seminarier |
Lärandemål 3 - redogöra för vanliga onormala beteenden samt de grundläggande orsakerna bakom, |
Enligt lärandemål |
Studenten diskuterar fördelar och nackdelar med att använda utförandet av olika onormala beteenden vid bedömning av djurs välfärd. |
|
Basgruppsarbete Seminarier |
Lärandemål 4 -beskriva och diskutera sambandet mellan etologi och djurskydd och hur detta är kopplat till djurens välfärd inom olika typer av djurhållning, |
Enligt lärandemål |
|
|
Basgruppsarbete Seminarier |
Lärandemål 5 - redogöra för olika grundläggande etologiska arbetsmetoder och deras fördelar och nackdelar, |
Enligt lärandemål |
|
|
Projektarbete
|
Lärandemål 6 - planera, genomföra och redovisa en mindre etologisk studie, |
Enligt lärandemål |
|
|
Projektarbete |
Lärandemål 7 - redogöra för olika djuretiska argument utifrån kunskaper om etologi, djurskydd och djurs välfärd, |
Enligt lärandemål |
|
|
Seminarier Övningar |
Lärandemål 8 |
Enligt lärandemål
|
Studenten identifierar styrkor och svagheter, utifrån djurens välfärd, i svensk djurskyddslagstiftning.
|
Studenten föreslår ändringar i djurskyddslagstiftningen som förbättrar djurens välfärd. Studenten kan även identifiera styrkor och svagheter i olika typer av bedömning av djurs välfärd.
|
Hemtentamen Quiz |
Lärandemål 9 |
Enligt lärandemål |
Studenten bedömer olika källor kritiskt. |
|
Hemtentamen Basgruppsarbete Projektarbete Seminarier |
Litterature list
The Ethology of domestic animals: An introductory text; Edited by Per Jensen; 3rd Edition
Ej obligatorisk men för de som är intresserade av djurvälfärd så rekommenderar vi även Animal Welfare; Editors: Appleby, Olsson & Galindo; 3rd Edition
Övrigt inläsningsmaterial kommer finnas tillgängligt på Canvas under kursen