Conservation biology
Course evaluation
The course evaluation is now closed
HV0182-30146 - Course evaluation report
Once the evaluation is closed, the course coordinator and student representative have 1 month to draft their comments. The comments will be published in the evaluation report.
Additional course evaluations for HV0182
Academic year 2021/2022
Conservation biology (HV0182-30008)
2022-01-17 - 2022-03-23
Syllabus and other information
Syllabus
HV0182 Conservation biology, 15.0 Credits
BevarandebiologiSubjects
Animal Science BiologyEducation cycle
Bachelor’s levelModules
Title | Credits | Code |
---|---|---|
Conservation biology in practice | 7.5 | 0001 |
Conservation biology | 7.5 | 0002 |
Advanced study in the main field
First cycle, has at least 60 credits in first-cycle course/s as entry requirementsBachelor’s level (G2F)
Grading scale
The grade requirements within the course grading system are set out in specific criteria. These criteria must be available by the course start at the latest.
Language
SwedishPrior knowledge
.Objectives
.
Content
.
Grading form
The grade requirements within the course grading system are set out in specific criteria. These criteria must be available by the course start at the latest.Formats and requirements for examination
.
If a student has failed an examination, the examiner has the right to issue supplementary assignments. This applies if it is possible and there are grounds to do so.
The examiner can provide an adapted assessment to students entitled to study support for students with disabilities following a decision by the university. Examiners may also issue an adapted examination or provide an alternative way for the students to take the exam.
If this syllabus is withdrawn, SLU may introduce transitional provisions for examining students admitted based on this syllabus and who have not yet passed the course.
For the assessment of an independent project (degree project), the examiner may also allow a student to add supplemental information after the deadline for submission. Read more in the Education Planning and Administration Handbook.
Transitional provisions
Exams: At least three retake sessions (renewed exams) must be offered within two years of the decision to cancel the course. Compulsory elements: At least one opportunity for a retake session must be offered within two years of the decision to cancel the course.Other information
The right to participate in teaching and/or supervision only applies for the course instance the student was admitted to and registered on.
If there are special reasons, students are entitled to participate in components with compulsory attendance when the course is given again. Read more in the Education Planning and Administration Handbook.
Additional information
.Responsible department
Department of Animal Envrionment and Health
Further information
Grading criteria
Betygskriterier HV0182 vt2023
Lärandemål |
Betyg 3 | Betyg 4 | Betyg 5 | Moment |
-diskutera bevarandet av biologisk mångfald utifrån ett nationellt, internationellt, samhälls- och ekonomiskt perspektiv | Studenten diskuterar bevarandet av biologisk mångfald utifrån ett nationellt och internationellt perspektiv | Studenten diskuterar och jämför hur olika samhälls- och ekonomiska perspektiv påverkar bevarandet av biologisk mångfald | Ger nytänkande förslag på hur kunskaper om hur dessa olika perspektiv (nationella, internationella, samhälls- och ekonomiska) kan användas för att främja bevarandet |
Bok-möten Resmålsmöten Hemtentamen |
-diskutera lant- och skogsbrukets påverkan på den biologiska mångfalden | Studenten diskuterar lant- och skogsbrukets påverkan på den biologiska mångfalden | Studenten diskuterar lösningar inom lant- och skogsbruk för att bevara biologisk mångfald | Studenten diskuterar konsekvenser av lösningarna lant- och skogsbrukare |
Bok-möten Resmålsmöten Hemtentamen |
-analysera djurparkers arbete med bevarande av hotade arter samt djurens välfärd ex situ | Studenten analyserar djurparkers problematik när det gäller bevarande av hotade arter samt djurens välfärd ex situ | Vetenskapligt seminarium | ||
-redogöra för människans roll i konflikter mellan arters bevarande och ekonomisk utveckling | Studenten redogör för människans roll i konflikter mellan arters bevarande och ekonomisk utveckling | Identifiera skillnader och likheter mellan olika konflikter där människan är en faktor | Diskutera egna förslag på lösningar i dessa konflikter och dess potentiella konsekvenser för både människor och arters bevarande |
Bok-möten Resmålsmöten Hemtentamen |
-kritiskt granska forskning i bevarandebiologi och bevarandebiologins samspel med beteendeekologi och lantbruk | Studenten granskar kritiskt forskning i bevarandebiologi och bevarandebiologins samspel med beteendeekologi och lantbruk |
Bok-möten Resmålsmöten Hemtentamen |
||
-diskutera och bedöma bevarandebiologiska forskningsprojekt och praktiskt bevarandearbete samt vetenskapligt utvärdera dessa ur ett bevarandebiologiskt perspektiv | Studenten diskuterar och bedömer bevarandebiologiska forskningsprojekt och praktiskt bevarandearbete samt vetenskapligt utvärdera dessa ur ett bevarandebiologiskt perspektiv |
Bok-möten Resmålsmöten Hemtentamen |
||
-beskriva hotbilder mot terrestra och marina ekosystem, samt hur dessa ekosystem kan skyddas | Studenten beskriver hotbilder mot terrestra och marina ekosystem, samt hur dessa ekosystem kan skyddas |
Bok-möten Resmålsmöten Hemtentamen |
Bevarandebiologi i praktiken – 7,5 hp
För godkänt krävs aktivt deltagande under hela studieresan
Bevarandebiologi – 7,5 hp
För betyg 3 krävs godkänt deltagande i och/eller redovisning av obligatoriska moment samt betyg 3 på hemtentamen.
Utöver kraven för betyg 3 krävs betyg 4 på hemtentamen för att få betyg 4 i kursen.
Utöver kraven för betyg 4 krävs betyg 5 på hemtentamen, samt godkänt deltagande i samtliga bok-möten, för att få betyg 5 i kursen.
Litterature list
Conservation Biology Conservation Biology for All Författare: Navjot S. Sodhi & Paul R. Ehrlich ISBN: 9780199554249 [Conservation Biology Conservation Biology for All] (https://s3.amazonaws.com/mongabay/conservation-biology-for-all/Conservation_Biology_for_All.pdf) Kommentar: Boken finns tillgänglig gratis online. Utöver kursboken förväntas studenter arbeta med att hitta egen litteratur i form av t.ex. vetenskapliga artiklar, vid behov.