New search
EX0861

Independent project in Landscape Architecture, G2E

An independent project is a project where you will apply your in-depth knowledge, skills and approach to an issue in the field of the education. Often, the independent project is at the end of your education where you will plan, conduct and present an academic study. Your project will be published publicly.


Information from the course leader

Hej alla studenter som ska skriva kandidatarbete i vår (på både Lark och Ling)!

Jag har förstått att det är många som är nyfikna på upplägget och önskar att förbereda sig. Här kommer därför information som berör kursen.

Kursen startar den 16e januari på campus, se schema på kurshemsidan. Kursen är indelad i ett antal grupphandledningstillfällen där ca 3-4 arbeten handleds tillsammans av en handledare och av medstudenter i gruppen. Detta upplägg har man haft på Larkarnas kandidatarbete i flera år. Det har gett studenterna inblick i varandras arbeten, vilket varit mycket uppskattat tidigare år. Nytt för i år är att Lark-studenterna och Ling-studenterna kommer att läsa kursen tillsammans. En annan ny sak är att vi starkt rekommenderar pararbeten, dvs. att studenterna skriver två och två. Vi har goda erfarenheter med pararbeten från tidigare år och från andra institutioner. I många tillfällen upplever vi som kursansvariga att pararbeten fungerar bättre än enskilda arbeten. Studenterna hjälper varandra vidare när de kör fast, de har möjlighet att gå mer på djupet, kvaliteten på innehållet blir bättre och handledaren får mer handledningstid/arbete. Ni får själva välja vem ni vill skriva tillsammans med, däremot är det vi som kursansvariga som fördelar handledare.

Inför kursstart:

  • Ni har alla som går i åk3 blivit mailade om val av tema och var ni fyller i ert val av tema. Se mail med bifogad google docs länk där ni fyller i ert tema senast 9 januari. Tänk på att minst en kurs av relevans för ämnet för arbetet ska ha genomförts före det självständiga arbetet. (Detta innebär att ni ska ha tagit en kurs som är relevant för ert val av tema, dvs kandidatarbetet ska bygga vidare på och fördjupa ett tema från en tidigare kurs på studieprogrammet. Men notera att kandidatarbetet inte ska vara ett gestaltande arbete. När jag godkänner ert val av tema så innebär det att ni uppfyller detta förkunskapskrav).
  • Inför dag 1 ska ni förbereda er på att kunna säga några ord om ert val av tema, varför ni valt temat, och hur ni ska genomföra arbetet.

Det är jag Helena Nordh och min kollega Sara Westerdahl som kommer att leda er genom kursen, det ser vi fram emot!

Vänligen Helena Nordh

Course evaluation

The course evaluation is now closed

EX0861-30050 - Course evaluation report

Once the evaluation is closed, the course coordinator and student representative have 1 month to draft their comments. The comments will be published in the evaluation report.

Additional course evaluations for EX0861

Academic year 2024/2025

Independent project in Landscape Architecture, G2E (EX0861-30156)

2025-01-20 - 2025-03-24

Academic year 2023/2024

Independent project in Landscape Architecture, G2E (EX0861-30144)

2024-01-15 - 2024-03-19

Academic year 2021/2022

Independent project in Landscape Architecture, G2E (EX0861-30133)

2022-01-17 - 2022-03-23

Academic year 2020/2021

Independent project in Landscape Architecture, G2E (EX0861-30167)

2021-01-18 - 2021-03-23

Academic year 2019/2020

Independent project in Landscape Architecture, G2E (EX0861-30037)

2020-01-20 - 2020-03-24

Academic year 2018/2019

Independent project in Landscape Architecture, G2E (EX0861-40040)

2019-03-26 - 2019-06-09

Syllabus and other information

Course facts

The course is offered as an independent course: No The course is offered as a programme course: Landscape Architecture Programme - Uppsala, Tuition fee: Tuition fee only for non-EU/EEA/Switzerland citizens: 38060 SEK Cycle: Bachelor’s level (G2E)
Subject: Landscape Architecture
Course code: EX0861 Application code: SLU-30050 Location: Uppsala Distance course: No Language: Swedish Responsible department: Department of Urban and Rural Development Pace: 100%