Utlysningar

Kundservice representant inom kvalitetsdjurfoder till Royal Canin, Copenhagen

Publicerad: 07 juni 2017

Vi söker nu en kundservice representant som har en passion för katt och hund nutrition. Är du en serviceinriktad person med starkt intresse för vad våra husdjur äter, och vill utmanas genom att arbeta med mer komplexa produkter? I denna roll ges möjlighet att både utvecklas och att bygga en karriär inom ett multinationellt företag.


Royal Canin är en del av Marsfamiljen och det finns goda möjligheter till professionell och personlig utveckling i båda bolagen. Vi hoppas vi att du vill växa tillsammans med oss och vill hjälpa oss göra en bättre värld för våra husdjur!

Om tjänsten

Som Consumer Care Coordinator/kundservice representant är det din uppgift att ge värde till våra kunder. För att lyckas med detta behöver du en gedigen kunskap inom hund- och kattnäring, samt en förmåga att kontinuerligt stärka din kunskap inom detta område. Därför tror vi att ett gediget intresse är viktigt. Du måste förstå våra produkter, tillverkningsprocesserna och våra säkerhets- och kvalitetspolicys för att kunna svara på kundernas frågor. Som Consumer Care Coordinator bör du också se till att negativa erfarenheter som kund har fått hanteras snabbt och på ett sätt som gynnar djuren.

Rollen riktar sig mot den svenska marknaden, men är baserad i Ørestad, Köpenhamn. Ørestad ligger nära Öresundsbron och längs med tåglinjen, vilket erbjuder en smidig pendling från Sverige.

Ansvarsområde

  • Bemöta konsumenter via olika kanaler, agera, ge kund feedback samt rapportering av konsumentdata enligt vår Kundvårdsprocess
  • Tillgodose behoven hos kunder, svara på deras frågor eller klagomål, och bygg samtidigt lojalitet och varumärkesimage
  • Samla information om kundens upplevelse av varumärket
  • Basvara faktafrågor kring produkterna och hur djuren påverkas
  • Krishantering; analysera konsekvenser, ta itu med frågor och klagomål samt ersättning
  • Delta i Royal Canins globala kundtjänstteam
  • Stöd sälj- och marknadsteamen med kampanjer och erbjudanden; t ex uppgifter inom kvalitetsstyrning och rapportering, korrekturläsning av marknadsföringsmaterial mm.

Kvalifikationer:

  • Stort intresse för Pet Nutrition
  • Stark förmåga att lära sig/ förstå vår specialiserade marknad
  • Erfarenhet av en kundtjänst, eller kontakt med slutkund är meriterande
  • Lämplig utbildning inom djurvård, t ex Veterinärsjuksköterska, Animal Science eller liknande är starkt meriterande
  • IT-vana (Office-paketet och CRM)
  • Mycket god nivå i svenska samt engelska, övriga nordiska språk är meriterande

För att trivas i denna roll tror vi att du bör tycka om att hjälpa andra människor och ha en förmåga att hitta lösningar. Detta kräver att man är lyhörd och förstår kärnan i vad kunden önskar. Vi ser även att en mycket god servicekänsla samt en förmåga att hantera frågor & krishantering som mycket viktig för att göra ett bra jobb.

Vi erbjuder

Royal Canin är en del av Mars familj och vi erbjuder goda möjligheter till både personlig och professionell utveckling i båda organisationerna. Royal Canin erbjuder en spännande roll med trevliga kollegor i en internationell organisation som satsar på sin personal. Djurmatsindustrin är idag en av de snabbast växande segmenten i form av tillväxt, kundförvärv och intäkter, och Royal Canin är ett ledande internationellt företag inom branschen.

Ansökan

För att ansöka, besök: https://roirekrytering.se/annons-6428

För mer information om tjänsten, vänligen kontakta Nordic Consumer Care and Communications Manager, Henna Söderholm, by email henna.soderholm@royalcanin.com or phone +45 31 31 89 59 (English).

Vi ser fram emot din ansökan!


Kontaktinformation