Uttag från Payex-konto

Senast ändrad: 19 december 2018

Viktig information om betalningar via PayEx!

PayEx kommer att stänga ner sina tjänster den 31 december och universitetet kommer därför att sluta använda PayEx som betalningsmetod för utskrifter och istället införa förenklad kortbetalning direkt i utskriftsportalen. 

Om du har pengar kvar på PayEx kan du få pengarna återbetalda till ditt bankkonto genom att begära det från PayEx enligt instruktionen nedan.

Tjänsten upphör den 31 december 2018. Fram till detta datum kan du nyttja tjänsten likt tidigare och innehållet eller erbjudandet i tjänsten ändras inte. Efter den 31 december 2018 är det inte längre möjligt att nyttja tjänsten eller ladda ditt PayEx Lärosäteskonto. Du kan emellertid fortsatt logga in på ditt PayEx Lärosäteskonto för att genomföra uttag eller ändra kontaktuppgifter fram till 31 januari 2019. 

Om du har några frågor kring tjänstens upphörande eller om du har problem med inloggning kontaktar du Payex enklast på ehandel@payex.com.

 

Guide för återbetalning från PayEx:

 STEG 1 - Logga in på PayEx 

Gå till webbsidan wallit.payex.com och logga in med den e-postadress och lösenord som du angav när du skapade kontot. 

STEG 2 - Uttag 

Notera hur mycket du har på kontot och tryck på knappen Uttag (engelska Withdraw

 

STEG 3 - Ange bankkonto 

Skriv in ditt clearing-nummer och kontonummer till din bank.
Det står att alla uttag debiteras men avgiften är noll kronor (vilket syns i prislistan). 

Om du har ett utländskt konto så måste du även ange IBAN och BIC/SWIFT. Tryck sedan på knappen Ta ut pengar (engelska Withdraw Money

 

 

STEG 4 - Autentisera 

Det sista du behöver göra är att skriva in din epostaddress och ditt lösenord igen och trycka på knappen Autentisera (engelska Authenticate).


Kontaktinformation

IT-stöd, SLU

Direktsupport: 018-67 6600 tonval 1

Mail: it-stod@slu.se

Sidansvarig: christian.divander@slu.se