SLU ändrar hur länge ditt studentkonto är aktivt

Publicerad: 24 april 2024

SLU kommer att ändra hur länge ditt studentkonto är aktivt efter det att du avslutat dina studier på SLU. Förändringen träder i kraft den 12 augusti.

Förändringen innebär att ditt studentkonto inaktiveras två år efter din senaste kursregisterering i Ladok i stället för sju år som det är idag. Det är kursens slutdatum som gäller och två år från det.

I samband med att ditt konto inaktiveras raderas dina filer som du sparat på SLU:s servrar och tillhörande mejlbox. Kom ihåg att spara det du vill behålla när du avslutat dina studier.

Du kommer fortfarande att kunna ta ut studieintyg genom att logga in som alumn med ett eduID-konto i Ladok student efter det att ditt studentkonto avslutats.

Om ditt studentkonto har inaktiverats och du behöver anmäla dig till en om-tenta kan ansvarig institution anmäla dig till tentamenstillfället i Ladok. Ditt konto blir då återaktiverat.

IT-Support Servicedesk, SLU

Direktsupport: 018-67 6600 tonval