Mobil cykelservice för studenter och medarbetare på campus Ultuna!

Publicerad: 18 mars 2024
En stig i skogen med en cyklister som går förbi, gröna trä som backgrund och gula löv på marken.

Behöver din cykel lite extra omsorg efter vintern? Nu öppnar en mobil cykelservice för studenter och anställda på Campus Ultuna så att du enkelt kan få hjälp med cykeln medan du är på jobbet eller föreläsningen som vanligt. Inget behov av att lasta cykeln på bilen eller passa tiden innan verkstaden stänger!

Behöver din cykel sommardäck, justering av växlar eller en ny kedja efter allt salt under vintern?  Den nya mobil cykelservice på Campus Ultuna öppnar nu med en vårkampanj under vecka 12 och vecka 15. Under kampanjperioden erbjuds enklare service, rådgivning, försäljning av reservdelar och tillbehör samt provcykling av elcyklar. Därefter kommer tjänsten att vara tillgänglig på måndagar och tisdagar.

Mobil cykelservice på Campus Ultuna är ett pilotprojekt som pågår under 2024, med stöd av SLU:s klimatfond, för att göra det enklare att hålla cykeln i bra skick  och uppmuntra fler att cykla.

Tjänsten är en affär mellan dig som privatperson och cykelverkstaden. SLU tillhandahåller plats för cykelverkstaden och informerar om tjänsten genom våra kanaler.